tisdag 8 september 2009

FANNY

Hej. Jag heter Fanny. Jag är 20 år. I våras tog jag studenten från International Baccalaureate, Tingvallagymansiet i Karlstad. Nu har jag valt att ägna ett år åt Gud. Jag pluggar på Bjärka-Säbys Bibel-och träningskola, utanför Linköping.

Jag är kristen. Jag har alltid haft en tro på Gud, men inte förrän på senare har har jag tagit steget till att leva ett liv som en kristen. När jag var 17 år gammal bestämde jag mig för att jag ville döpa mig. Det var ett avgörande beslut för mig som kristen, som fick öppna upp mina ögon för vilken riktning mitt liv skulle ta.

Efter drygt två veckor här på Bjärka har min andliga resa tagit igång ordentligt. Att vara kristen är det svåraste, men samtidigt det lättaste beslutet. Det är svårt därför att man måste se över det liv man lever och vara beredd att omprioritera och se på situationer från en annan synvinkel. Det är lätt därför att det vackraste som finns är att få vara ett av Guds barn och leva i hans kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar